Kjøpsbetingelser

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Selger:
Firmanavn: badaboom
Kontaktadresse: Florvaagvegen 109, 5305 Florvaag
E-post: info@badaboom.no
Telefon: +4790597275
Organisasjonsnr.: NO996399273MVA

Kjøper: den person som foretar bestillingen.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.)

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Levering m.m.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risiko for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Badaboom forholder seg til angrerettslovens bestemmelser. Et angreskjema følger med hver ordre og kan benyttes dersom ønske om retur. I tillegg kan også et angrerettskjema lastes ned via statlig blankettarkiv her

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.

Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene.

Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon ved manel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende kravdirekte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikkekan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene. Du kan lese mer om personvernopplysninger under Sikkerhet og Personvern på våre nettsider. Du finner de her.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder. Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Cookies, og hvordan de gjør tjenestene våre bedre for deg

Nettsidene våre benytter cookies (informasjonskapsler), slik omtrent alle nettsider gjør, for å kunne gi deg en så god opplevelse som mulig. Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på datamaskinen eller mobilen din når du besøker nettsteder. Nedenfor benytter vi ordene ‘cookies’ og ‘informasjonskapsler’ om hverandre, men vi snakker da om én og samme sak.

Våre informasjonskapsler hjelper til med å:

Sørge for at nettsidene fungerer slik du forventer at de skal
Holde deg innlogget neste gang du besøker sidene (dersom du har en bruker hos oss)
Huske innstillingene dine fra besøk til besøk
Forbedre hastighet og sikkerhet på nettsidene
La deg dele sider og innhold du ønsker på sosiale nettverk, som f.eks. Facebook
La oss kontinuerlig forbedre nettsidene våre for deg
Gjøre markedsføringen vår mer effektiv (noe som lar oss tilby tjenestene våre på den måten vi gjør, til de prisene vi gjør)

Vi benytter ikke informasjonskapsler til:

Samle inn personopplysninger (uten ditt informerte og eksplisitte samtykke)
Samle inn sensitive personopplysninger (uten ditt informerte og eksplisitte samtykke)
Sende personopplysninger til tredjepart

Hvordan vi innhenter samtykke til bruk av informasjonskapsler

Dersom innstillingene i programmet du benytter for å se denne nettsiden (nettleseren din) er innstilt på å akseptere informasjonskapsler, i tillegg til din fortsatte bruk av våre nettsider, antar vi at du synes det er greit at vi benytter informasjonskapsler. Dersom du ønsker å slette informasjonskapslene, eller deaktivere bruken av disse, kan du lese om hvordan du gjør dette nedenfor. Dersom informasjonskapsler deaktiveres kan nettsidene våre slutte å fungere slik du forventer.

Våre egne informasjonskapsler

Vi benytter egne informasjonskapsler for å sørge for at nettsiden vår fungerer, ved å:
Kunne avgjøre om du er pålogget eller ikke
Huske søk du gjorde på vår side
Huske om du har samtykket til eller avslått diverse vilkår
La deg legge igjen kommentarer og innlegg på vår blogg

Tredjepartsfunksjoner

Nettsidene våre, som de fleste andre nettsider, benytter noen funksjoner og elementer fra tredjeparter. Et typisk eksempel er Facebooks ‘liker-knapp’. Denne typen funksjonalitet benytter gjerne informasjonskapsler. Nedenfor finner du en liste over disse tredjepartstjenestene. Du kan deaktivere informasjonskapsler fra tredjepart i innstillingene i din nettleser, men merk at dette kan føre til at noen av disse tjenestene vil slutte å fungere slik de skal.

Informasjonskapsler fra sosiale medier

For at du skal kunne ‘like’ og dele vårt innhold på Facebook, Twitter, Linkedin og Google+, har vi lagt inn ‘liker-knapper’ på våre sider.

Disse sosiale mediene benytter informasjonskapsler på våre sider:
Facebook - Informasjon om cookies
Instagram - Informasjon om cookies
Twitter - Informasjon om cookies
LinkedIn - Informasjon om cookies
Google+ - Informasjon om cookies

Personvernkonsekvensene ved bruk av disse informasjonskapslene vil variere fra et nettsamfunn til et annet, avhengig av hvilke personverninnstillinger du har satt opp på din bruker i det enkelte nettsamfunn.

Informasjonskapsler for forbedring og sikring av nettsted

Vi tester regelmessig nytt design og ny funksjonalitet på våre nettsider. Vi gjør dette ved å vise litt ulike utgaver av nettstedet vårt til ulike besøkende, samtidig som vi følger med på hvordan de besøkende responderer på de ulike utgavene av våre nettsider. Vi benytter også tjenester for å sikre nettsidene våre mot angrep, og samtidig sørge for at sidene er operative i alle tilfeller. Formålet med dette er å kunne tilby våre besøkende de beste nettsidene vi klarer, og da må vi vite hva dere liker og ikke liker, samtidig som sikkerheten ivaretas. Dataen som samles inn på denne måten er anonym.

Vi benytter følgende tjeneste for å kunne teste hva som fungerer og ikke:
Hubspot A/B-test - Informasjon om cookies
CloudFlare - Informasjon om cookies

Informasjonskapsler for levering av nettsidefunksjonalitet

Vi benytter informasjonskapsler fra tredjepart for å kunne tilby deg enkelte funksjoner på våre nettsider som ikke ville fungert uten disse informasjonskapslene. For å kunne benytte Klarna Checkout i denne nettbutikken er Klarna avhengig av å benytte informasjonskapsler, blant annet for å kunne la kunder velge mellom betalingsalternativer, og huske informasjonen kunden taster inn, underveis i besøket og til neste gang.

Dataen som samles inn er ikke i utgangspunktet anonym, men anonymiseres og krypteres før det lagres i informasjonskapselen. På denne måten kan ikke uvedkommende få tilgang til dataen.

Som nevnt ovenfor benyttes følgende informasjonskapsler for levering av funksjonalitet:
Klarna - Informasjon om cookie

Informasjonskapsler for måling av anonym besøksstatistikk

Vi benytter informasjonskapsler for å sammenstille statistikk over besøkstall, hva slags teknologi de besøkende benytter (f.eks. Mac eller Windows, for å avdekke om tjenestene våre ikke fungerer på noen typer enheter), hvor lang tid de besøkende bruker på våre sider, hvilke sider de titter på, osv. Dette hjelper oss med å kontinuerlig forbedre nettsidene våre. Disse “analyseverktøyene” forteller oss også, ved hjelp av anonyme data, hvordan de besøkende finner nettsidene våre (f.eks. via en søkemotor) og hvorvidt de har vært her tidligere. Dette bidrar til at vi kan bruke penger på utvikling av tjenestene våre på de områdene hvor det faktisk trengs.

Vi benytter:
Google analytics - Informasjon om cookies
Klarna - Informasjon om cookies

Annonse - cookies

Du har kanskje sett at du får opp annonser på ulike nettsteder for varer eller nettsider du har tittet på tidligere? Dette er fordi annonsører, slik som oss, betaler for disse annonsene. Teknologien bak denne funksjonaliteten er ‘annonse-cookies’. Når du besøker nettsiden vår hender det at vi plasserer en annonse-cookie i nettleseren din, og denne brukes for å kunne vise annonser for våre tjenester på andre sider du besøker, dersom nettstedet viser annonser. Men, du kan ta det helt med ro: Vi har hverken lov eller mulighet til (det er ikke praktisk mulig) å kontakte deg direkte via informasjonen disse informasjonskapslene samler inn, da hele prosessen er anonymisert.

Du kan lære hvordan du deaktiverer annonse-cookies i nettleseren din nedenfor, men vi håper du ønsker å fortsette å tillate disse, da annonser er noe av det som hjelper oss i badaboom med å kunne tilby våre tjenester på best og billigst mulig måte. Informasjonskapsler for annonseformål er også noe av det som hjelper til med å holde mye på internett åpent og gratis. Det er også greit å nevne at selv om du deaktiverer denne typen informasjonskapsler så vil du fortsatt se annonser - de vil bare være mindre tilpasset deg og dine interesser.

For annonseformål benytter vi informasjonskapsler fra følgende leverandører:
Hubspot - Informasjon om cookie
DoubleClick - Informasjon om cookie
Facebook - Informasjon om cookie

Hvordan skru av informasjonskapsler

Du kan vanligvis skru av informasjonskapsler ved å endre på innstillingene i nettleseren din, eller ved å installere en add-on i nettleseren din. Men, ved å gjøre dette kan mye nyttig funksjonalitet på nettsider slutte å fungere, da de fleste nettsider er helt avhengig av informasjonskapsler for å kunne tilby sine tjenester på en god måte. Dette inkluderer våre nettsider. Vi håper du ønsker å tillate cookies fra våre sider. Men, om du ikke ønsker det, er det selvsagt helt greit også. Ingen sure miner!

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister